reklama

Ako vybrať krúžok pre dieťa

So začiatkom školského roka sa na nás zosype aj množstvo krúžkov, tréningov, aktivít. Veď vďaka Bohu, že si je z čoho vyberať. Ale ako? Ako prihlásiť dieťa, škôlkára či školáka na kurz? Je to vôbec správne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nebolo by lepšie nechať ho doma a nezaťažovať? Veď povinností bude mať v živote dosť a všetko má svoj čas.

Tiež stojíme pred rozhodovaním. Znovu. A to mám len škôlkára. Chcela by som vám opísať moju skúsenosť s "krúžkovaním". Možno vám pri rozhodovaní pomôže. Minimálne sa vyvarujte mojich chýb. Urobte kľudne vlastné.

V prvom rade sa treba vyvarovať 2 veciam: 1.neplniť svoje neuskutočnené sny a 2.nedať na vplyv okolia.

Som mamou 2 synov. Robko má iba pol roka ale už teraz viem, že sa pri ňom nebudem snažiť byť "supermatkou", ako pri Riškovi. Ten má 4 roky a s krúžkami máme svoje skúsenosti. syn bol vždy akčný typ a tak som chcela rozvíjať jeho osobnosť. okrem toho som videla na jednom vystúpení tancovať už trojročné deti, ktoré to nesmierne bavilo. Myslela som, že by sa to mohlo páčiť aj jemu a okrem toho JA som vždy chcela tancovať vo folklórnom súbore. A Riška to naozaj bavilo. prvých 15 minút. Detičky si na rozohriatie zatancovali milý tanček. Syn medzi nimi poskakoval a páčila sa mu aj pani učiteľka. Ale keď začal nácvik, to už bolo o inom. A síce tam boli detičky tak staré ako on, jemu sa "pravá nôžka dupi dupi" už po piaty raz opakovať nechcelo. A tak sme s pani učiteľkou skonštatovali, že je na to malý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

minulý rok v septembri nastúpil do škôlky. Až taká novinka to nebola, lebo už rok a pol chodil do jasiel. Konečne prestal ranný plač a našiel si "skutočných prvých kamarátov". a kamaráti chodili na jogu, angličtinu, jumping, plávanie, modelovanie... Zas som chcela rozvíjať jeho skrytý talent a prihlásila som ho na angličtinu. to by mohlo fungovať, veď aj doma sme trochu po anglicky hovorili. Vyučovacia metóda sa mi veľmi páčila, hodiny boli interaktívne, podnecujúce a skvelé. všetky tri, na ktorých sme boli. môj syn tak vyrušoval, že pani učiteľka musela vyučovanie prerušiť. cez prázdniny sme vyskúšali "Kuchárika", pretože syn miluje varenie. aj sa mu páčilo, kým tam bol kamarát Filip. Potom sa Filipova mama rozhodla, že už nebude chodiť a každé jedno ráno, keď som syna do denného tábora brala, bolo utrpením. Ale nepoučila som sa. Chodí na tréning Spartan race. V nedeľu po obede a oddychu sa oblečie obuje a čaká pri dverách pripravený. myslím, že sa mu tam páči, ale zároveň má negatívnu skúsenosť z predchádzajúcich pokusov. a môžem za to ja a moje vymýšľanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja rada teda znie: kto iný pozná vaše dieťa ak nie vy. Vy ho, ju poznáte najlepšie. Nedajte na vplyv okolia ani na nejaký hlások, ktorý šepká: už by mala chodiť na tanečnú, už by mal vedieť po anglicky.

 Ak sa z niečoho dieťa teší, tak to jej či jeho detstvo obohatí a nie ho vezme, ale ak chcete dieťa prihlásiť iba preto, že sa tým chcete chváliť kolegom, vešať fotky v tutu sukničke na siete alebo nechcete vytŕčať z radu "supermatiek a superotcov", tak to radšej nerobte. Urobte si prieskum možností, ktoré by pre vás prichádzali do úvahy finančne aj časovo (lebo na krúžok treba doviesť potom odviesť, budú vystúpenia, výstavy, všetko má aj svoju cenu), zistite kam chodia kamaráti a kamarátky dieťaťa (lebo dvom je ľahšie) a potom sa spýtajte, či chce ísť tiež. ak je to dobrý kurz, tak prvé hodiny by mali byť ukážkové. teda prídete, pozriete a zistíte. a ak nebude chcieť, tak nebude. to nevadí. aj tak bude úžasným šikovným dieťaťom. Ale ak si napríklad vyberie balet a uvidíte, že má naň skutočne talent, tak ju/ho neustále podporujte, pýtajte sa, čo zažila, čo zažil, lebo iste príde chvíľa, kedy to bude chcieť vzdať. A to bude ďalší zlom, ktorému bude treba čeliť. Pokračovať, či krúžok ukončiť? želám vám veľa krásnych zážitkov, či už na krúžku, alebo len tak spolu s deťmi, napríklad v kine či v parku, alebo doma na gauči.

Michaela Ravaszová

Michaela Ravaszová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Matka. Dvojnásobná. Po ukončení štúdia na bohosloveckej fakulte som sa venovala antropológii, lebo človek a jeho myslenie, konanie a správanie je pre mňa fascinujúce. Doktorát som získala z teologickej antropológie, pohľadu na dušu človeka. Môj život obohatil pobyt v Amerike aj semináre v Nemecku. teraz má môj život nový rozmer. Rodinu. Venujem sa deťom na vyučovaní besiedky, aj keď mám pocit, že sa toho viac učím ja od nich ako oni odo mňa. Angažujem sa v Matici slovenskej, lebo byť Slovenkou v Dunajskej Strede je niekedy ťažšie ako byť Slovenkou v zahraničí. Kategoricky však odmietam akékoľvek národnostné rozbroje. Mojim úsilím je navzájom sa zdieľať a tešiť zo svojej inakosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu