reklama

Byť na seba hrdá...to sa treba naučiť

A za čo si sa dnes pochválila, pochválil ty? Deň sa začal všedne. Spím si na pohovke, je 7:17. Manžel ma budí rozospatým nepríjemným hlasom: „Prečo spíš tu?“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Hlavou mi blysne asi desať sprostých odpovedí, ale v duchu nad tým len mávnem rukou. Pozriem na syna vedľa mňa. Akoby zázrakom spí. Alebo spí skôr preto, lebo od druhej do pol šiestej plakal. Teraz by som najradšej plakala ja. Narýchlo sa oblečiem, odlifrujem staršieho do škôlky. Po návrate zisťujem, že muž sedí za počítačom. Je hladný. Mne sa v hlave krútia kolieska selfmenežmentu, pretože treba dať prať, nakŕmiť dieťa, dať ho do čistého a ísť na odbery k lekárovi a medzičasom dať mužovi jesť.
No a čo spravím, ak sa pokaká. Syn, nie muž. Zmeškáme. Kedy budem vysávať? A doma nič nemáme. Poobede príde nejaká návšteva. Čižmy mám v oprave, v druhých kilometer do nemocnice nezvládnem a potom už mám len tenisky. Ale rifle mi padajú zo zadku. Nie preto, že som schudla, ale preto, že sú z číňáku. Môj muž kupuje zásadne značkové, ja nie, lebo z niečoho treba platiť aj úver. Aha. A máme z čoho zaplatiť tento mesiac? Asi mi praskne hlava.
Je desať hodín. Kráčam v ústrety nemocnici. Doma sa perie, muž je nasýtený. Dieťa v kočíku spí. Najedené a čisté. No nie som ja super žena? Som.
A kto to ocení? Nikto. Ani ja sama nie. A to je kameň úrazu. 
Ženy sa podľa mňa delia do troch kategórií. Rozmaznané cieľavedomé ropuchy. Myslia si, že zožrali všetku múdrosť sveta, že sú najkrajšie, najvtipnejšie, najmúdrejšie. Je ich dosť, ale našťastie nie priveľa, väčšina žien sa rodí inteligentná.
Druhá skupina je enormne veľká. Prežívajúce madony. Postarajú sa o každého- deti, muža, rodičov. Snažia sa každému vyhovieť, počnúc šéfom, dcériným psom končiac. Sú neustále v pohybe, lebo vždy niečo treba. Urobiť, vybaviť, navariť, naučiť, kráčať s dobou, mať sex, tromfnúť susedu. A pritom len prežívajú. Zo dňa na deň. A svoje sny zatláčajú do najtajnejších zaprášených komôrok. Časť z nich po nociach plače nad svojou nedokonalosťou do vankúša. Časť rezignovala. Ja plačem.
A potom je tu tretia skupina. Nie je to priamo ohrozený druh, ale jedincov je stále málo. Sem patria ženy, ktoré poznajú svoju hodnotu. Nie, nedá sa povedať, že by boli so sebou spokojné. Stále je čo robiť a nad čím premýšľať, ale ich to rozvíja. Veď aj pád na hubu je pohybom vpred. Tieto ženy našli svoju rovnováhu. Ale nie je to stav. Je to neustály pohyb. Ale s pevnou pôdou pod nohami. Uvedomenie si, že žena nemusí dokázať, stihnúť ani vyriešiť všetko. Aj keď, povedzme si otvorene, že dokáže, stihne a vyrieši.
Pár takých žien okolo seba mám a snažím sa od nich učiť. Tak napríklad moja mama. Väčšinou mi lezie na nevy. Určite aj ja jej. Ale pri pohľade z iného uhla zisťujem, že tie životné skúsenosti fakt stoja za to. Volá mi, aby mi opísala svoje pokroky na počítači. Poslala mail. Síce na zlú adresu, ale dala to. No nie je skvelá. A ako sa tešila. A ja sa zo svojich víťazstiev... povedzme nad samou sebou...neteším. 
Do týchto mojich myšlienok mi volá kamarát, čo robí synovi poistku. Potrebuje naše rodné čísla. Vraj ak môžem nech u ich behom dňa pošlem. Zfleku mu nadiktujem rodné čísla celej rodiny. No nie som ja dnes úplne skvelá? Som. A aj každý iný deň.

Michaela Ravaszová

Michaela Ravaszová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Matka. Dvojnásobná. Po ukončení štúdia na bohosloveckej fakulte som sa venovala antropológii, lebo človek a jeho myslenie, konanie a správanie je pre mňa fascinujúce. Doktorát som získala z teologickej antropológie, pohľadu na dušu človeka. Môj život obohatil pobyt v Amerike aj semináre v Nemecku. teraz má môj život nový rozmer. Rodinu. Venujem sa deťom na vyučovaní besiedky, aj keď mám pocit, že sa toho viac učím ja od nich ako oni odo mňa. Angažujem sa v Matici slovenskej, lebo byť Slovenkou v Dunajskej Strede je niekedy ťažšie ako byť Slovenkou v zahraničí. Kategoricky však odmietam akékoľvek národnostné rozbroje. Mojim úsilím je navzájom sa zdieľať a tešiť zo svojej inakosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu